al Fateh al Mujahid

Salam buat semua..

Saya dan suami dalam fatrah(tempoh) peperiksaan. Doakan moga Allah anugerahkan kejayaan buat kami. Moga apa jua yang ditetapkan adalah yang terbaik buat kami. ameen.

Sedikit perkembangan al fateh, dah lama saya tidak menceritakan perkembangan putera sulung seorang ini.

Al Fateh semakin membesar, dan pergerakannya semakin lasak. Anak lelaki kan.
Sebutan patah kata yang keluar dari mulutnya juga semakin lancar alhamdulillah. al fateh boleh dikatakan percakapannya kurang pelat.

Fateh dah boleh menyusun ayat. walaupun ayat yangh dituturkan tidak banyak tapi cukup membuatkan ibu dan baba gembira.

" ibu, qum (bangun)" "baba tido"
Fateh juga semakin mengenali jenis-jenis kenderaan seperti lori, van , bas.
Semakin mengenali gambar siapa yang ditunjukkan padanya. "macik, tok, uwan, masu, baba, ibu"

Juga Fateh semakin menunjukkan minatnya untuk belajar. bagus anak ibu!

Semoga saya dan suami dapat mendidik amanah Allah ini sebaiknya, seperti yang dikehendakiNya.



malam tu masa saya membaca al-Quran Fateh bersungguh mahu membaca, saya ajak dia duduk tepi dengar saya baca, fateh enggan, akhirnya Fateh ambuil sendiri al-Quran ni yang terletak berhampiran.



Semoga semangat ini terus menguasai jiwamu sehingga besar!



"Bila lah Fateh boleh baca al-Quran macam ibu ngan baba ek?"



Masa ni Fateh baru bangun tidur, terus cari buku dengan pensil warna.Tapi sempat lagi bergambar :)

0 comments:

Catat Ulasan

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in