Spagetti cinta

Kelmarin, sekembali ke rumah, fikiran menerawang , berfikir menu apa nak masak untuk makan malam….fikir punya fikir, Alhamdulillah dapat idea nak masak spagetti Bolognese..(betul ke ejaan). Memandangkan bahan-bahan semua dah ada, saya pun terus memulakan operasi..


Dan hasilnya…




Dalam kesibukan bekerja, saya kalau boleh berusaha untuk menyediakan masakan di rumah. Saya tahu orang lain lagi bagus dalam hal-hal macam ni kan…Ya…saya pun mesti berusaha seperti mereka. Air tangan kita sebenarnya memberi kesan kepada hubungan dalam keluarga.


Saya berusaha untuk belajar dan mencuba pelbagai jenis resepi, yang termampu, spagheti ni saya masak untuk kali ke dua, kali pertama masa jamuan di kolej, Alhamdulillah dapat respon positif daripada rakan-rakan.

Spagetti yang saya gunakan kali ni ialah spagemee, keluaran bumiputera Islam, dan rasanya sangat-sangat sedap.




Saya tahu saya tidak sehebat mereka-mereka yang memang pakar dalam bidang masakan, namun, dengan kemampuan yang saya ada, saya berusaha untuk melakukan yang terbaik.
Dan baba denganh fateh makan berselera malam itu..seleranya mereka cukup membuatkan saya rasa amat gembira dan berpuas hati!


Dua orang pahlawan yang sentiasa di hati saya!

4 comments:

  1. Besar dah Fateh....moga jd anak soleh n bijak!!

    BalasPadam
  2. SALAM...aishah,doakan ek..mg anak2 kita jadi pejuang Allah!

    BalasPadam
  3. kandaku makin bijak bermain di dapur... ;-)

    BalasPadam
  4. eh...bukan selama ni memang bijak ker...hehe..

    BalasPadam

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in