al Fateh: Kepahlawananmu terserlah!

Masih saya ingat, dahulu waktu mula mula nak letakkan al fateh dalam car seat , dia akan memberontak tanda tidak mahu diletakkan, tapi sekarang amat-amat berlainan.



Setiap kali saya membuka pintu kereta, al Fateh akan menuju laju ke arah saya dan terus memanjat masuk sendiri ke dalam car seat tersebut. Kali pertama al Fateh melakukannya, saya merasa amat terkejut dan seakan tidak percaya. Usia fateh setahun 2 bulan, fateh mampu melakukannya. Alhamdulillah semakin mudah kerja saya setiap pagi sebelum ke tempat kerja. Terima kasih anak ibu dan baba, Muhammad al Fateh.



Sepanjang pembesaran fateh saya melihat putera sulung saya ini amat suka melakukan perkara-perkara yang lasak (lelakikan). Antaranya mengheret penyedut hampagas( vacuum),Fateh mengheret dan melakukan aksi yang sama seperti ibu dan baba lakukan. Lagi hebat bila fateh cuba mengangkatnya.

Juga mengangkat papan congkak yang agak berat, mengangkat beg laptop dan salam serta melambaikan tangan pada ibu dan baba kononnya nak pergi kerja, angkat penimbang berat badan dan…banyak ibu tak terhitung. Cuma tak boleh angkat ibu dengan baba jer.




:)Semoga kekuatan fizikalmu itu nanti dapat disalurkan kepada perjuangan Islam sayang. Ameen!

0 comments:

Catat Ulasan

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in