BRAINSTORMING AND FUTURE DIRECTION III: PERANCANGAN STRATEGIK II




Minggu lepas saya berkursus tiga hari…alhamdulillah, banyak perkara baru yang saya belajar. Walaupun fokusnya adalah untuk Pusat Kembangan di Kolej, namun saya merasakan amat-amat bermanfaat juga untuk saya aplikasikan dalam kehidupan saya.
Bagaimana untuk kita meletakkan matlamat, membina visi dan misi, merangka strategi, menyusun taktik….banyak dan saya sukakannya!

Selama saya mengikuti kursus-kursus mahupun bengkel, alhamdulillah saya berpeluang untuk membawa bersama pahlawan saya Muhammad al Fateh. Seingat saya hanya sekali saya berkursus tanpa si kecil itu. Kebiasaannya baba fateh yang ikut menemani, tapi kali ini kursus dilaksanakan pada hari kerja, maka peluang buat mak tok ikut sekali. Terima kasih mak tok. Baba juga ikut tapi baba pergi lepas kerja hari berikutnya.

Suhu di sana sejuk, saya membayangkan betapa jimatnya hotel-hotel di sana, kerana tidak perlu memasang aircond...alhamdulillah, fateh boleh suaikan diri dengan suhu di sana.




Dalam perjalanan balik, ternampak satu kawasan yang penuh dengan bunga matahari, Fateh pun bersungguh-sungguh mahu bergambar..



Terima kasih buat suami, berusaha untuk datang walaupun kepenatan.



Buat bonda, terima kasih, kerana engkau sentiasa menghulurkan tanganmu membantu walaupun tidak dipinta.itulah ibu..sungguh tidak terbalas!



Buat ayahanda, terima kasih, kerana sanggup hantar dan ambil bonda ke Kuala Kangsar, juga berdikari sekejap tanpa isteri di sisi.



Juga terima kasih buat adik...sanggup berenggang dengan mak....dan berdikari sekejap.

Sesungguhnya sumbangan kalian walaupun sedikit, besar nilaiannya di sisi Tuhan.

1 comments:

  1. Teruskan perjuangan para asatizah KISDAR...

    BalasPadam

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in