SUARA HATI..




Hasrat hati mahu jadi seorang penulis
Seorang penyair
Seorang yang pandai bermain bahasa
Seorang yang pandai mengadun setiap butir kalimah
Agar setiap orang yang baca
Akan mengagumi..
Akan terkesan..
Akan menjadikan diri ini idola

Namun..
Aku tahu..
Siapa aku..
Kemampuanku..
Kebolehanku..

Juga..
aku juga tahu
bahawa aku tidak sehebat mereka-mereka itu..
Namun aku juga tahu..
Mereka juga tidak sehebat aku..

Dengan ini..
Aku akui setiap orang
Dikurniakan kebolehan dan kehebatan tersendiri
Apa yang penting
Manfaatkan ia sebaiknya
Untuk agamaNya
Untuk manfaat manusia sejagat
Tidak kira siapa kita
Masing-masing punya peranan
Masing-masing punya tanggungjawab
Masing-masing punya fungsi..

Dan..
Tanggungjawab itu..
Peranan itu…
Juga semua itu…
Akan dipersoalkan kelak.

Oo Allah…please guide me…

0 comments:

Catat Ulasan

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in