Ayuh....

Assalammualaikum..

Sudah lama tidak menulis..

Kenapa ya?

Tiada masa?

Tidak, masa yang Allah anugerahkan cukup..sangat cukup, tinggal saya mengaturnya sahaja.


Bosan?


Ya Allah, mohon Allah pelihara saya daripada rasa itu…


Habis apa?

Malas?


Ohh..sifat inilah yang saya amat gerun….tidak..sama sekali tidak..saya tidak mahu kalah dengan Iblis, makhluk derhaka ini amat rajin dan kreatif!

Malunya saya kalau saya malas, walaupun adakalanya muncul juga malas itu secara segan-segan.


Alasan lain….?

Tiada?

Apa ya?


Ohh…saya rupanya punya senarai tugas yang sedang menunggu giliran untuk dilaksanakan.

Justeru, nak menulis pun kena tunggulah giliran ya? Begitu?

Emmm…mungkin.

Sebentar….!Fikir dulu…

Bukankah menulis juga Ibadat?


Saya bukannya seorang Ketua Kampung yang mesti merancang pembangunan sesebuah kampung, memikirkan masalah rakyat.


Saya bukan juga seorang Ulama yang hebat, yang perlu meneliti setiap permasalahan baru untuk dikeluarkan hukum.
Saya juga tidak memegang sebarang jawatan yang penting.


Saya hanya seorang hamba Allah yang dituntut untuk melaksanakan segala perintahNya dan meninggalkan laranganNya.


Saya juga seorang Isteri kepada Suami yang amat memahami dan ianya anugerah Allah yang amat berharga buat saya.


Saya juga diberi peluang oleh Allah untuk menikmati rasa dan hati seorang ibu tatkala dianugerahkan dua orang pahlawan cilik.


Saya juga dianugerahkan Allah dengan kesihatan yang baik fizikal, mental juga emosi.


Maka dengan itu…wahai insan yang bernama Sakinah….


Nikmat Tuhan kamu yang manakah yang kamu dustakan?

Ayuh bangun….Pasakkan tekad dan azam yang jitu..




Moga Allah sentiasa memberkati dan meredhai setiap derap langkah dalam kehidupanmu sebagai isteri,menantu, anak, ibu dan hambaNya!


Teruskan menulis ya!


Coretan rasa

Hani,

Suri di laman Fuady,

Ummu Fateh & Jawwad,

Rabu

2 November 2011

12.20 a.m


0 comments:

Catat Ulasan

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in