Buat Kekanda Shakiroh...


Saya hanya punya seorang kakak dalam hidup ini..

Kanda Shakiroh Binti abdul Mokti

Alhamdulillah…Syukur, merasa menjadi seorang adik

Beza antara kami hanyalah tiga tahun,

Panggilan mesra Kak Irah(kak Ighah)..

Kak irah seorang kakak yang sangat baik….

Masih saya ingat, ketika saya masih menuntut,dalam tahun 1999 tak silap, masa tu belum lagi ke Mesir, Kak Irah dapat duit biasiswa JPA, terus belikan saya walkman.

Masa tu, memang teringin sangat. Terima kasih Kak irah. Jujurnya waktu itu rasa sangat seronok!

Kak Irah seorang pelajar yang cemerlang dan menjadi contoh yang baik buat adik-adiknya.

Seingat saya, masa kami bersama amat terbatas, kerana masing –masing menuntut di asrama semasa sekolah, dan selepas itu, masing-masing ke universiti. Kak Irah ke UIA di Kuantan dan saya ke Mesir.

Namun perhubungan tetap terjalin erat. Semasa saya menuntut di Mesir, Kak Irah telah mengirim kuih raya, secara pos, hati saat itu, hanya Allah yang tahu.

Yelah kan, tinggal di negara orang, jauh dari keluarga, dapat kuih raya dari Malaysia, suatu nikmat yang amat besar rasanya.

Terima Kasih kak Irah!

Dan kini, Walaupun sibuk dengan kerja, kak Irah tetap tidak lupakan kami adik-adiknya seramai lapan orang ini.

Sumbangan buat ayahbonda memang tidak boleh dikira, amat banyak!

Doa saya moga Allah rahmati dan pelihara kakak dunia akhirat.

Semoga kak Irah bahagia bersama suami dan anak-anak(ameen)!

Dan buat kakak, Shakiroh Binti Abdul Mokti


Selamat Hari Lahir ke-32


2 November 2011

Moga Allah rahmati dan berkati umur yang telah berlalu, dan moga Allah anugerahkan kekuatan dan kesihatan yang berpanjangan buat umurmu yang akan datang.

Semoga bahagia dan baik-baik selalu!


Saya juga dilahirkan bulan november.

0 comments:

Catat Ulasan

Saya sangat suka dan sangat hargai komen anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © Tafakkur, tadabbur... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in